❖Пројекат “Чаробна Интеркултурална Мрежа Пријатељства” траје 9 седмица. Сваке среде, од 05. октобра, 2022. до 07. децембра, 2022, добијаће се седмодневни задаци. ❖Задаци ће садржати опис врлине која је окосница задатка и кратко сажет задатак за ученике, а учитељи /наставници/васпитачи имају потпуну слободу да самостално креирају подзадатке у складу са основним смерницама задатка који добију од нас ❖ Задаци се раде на националном језику
Ученици се оснажују у сфери интеркултуралности. Живимо на 7 различитих континента у мноштву различитих држава. Говоримо различитим језицима. Наше земље имају различита обележја, заставу, грб и химну. Имамо различиту културу, традицију, кухињу, уметност. Дивимо се различитим националним звездама, спортистима, херојима, уметницима. Живимо у различитим климатским условима. Различито се облачимо. А ипак, имамо много сличности. Сви имамо исте делове тела. Сви се смејемо када смо радосни, а плачемо када смо тужни. Наша осећања изражавамо на сличне начине и можемо да их препознамо без употребе језика.
Кроз креативне задатке, током претходна четири модула: ∙ упознавали смо друге народе и учили о њиховој вери, традицији и култури, ∙ рушили смо стереотипе и предрасуде о другим народима, ∙ тестирали своју хуманост на делу, ∙ савладавали дигиталне изазове током пандемије...
Опис пројекта:
Модул 5 је усмерен на ЉУДСКЕ ВРЛИНЕ, јер желимо освестити чињеницу да су данас људске мане у фокусу, да су медијски чланци о људским манама далеко видљивији и да је велика реткост и веома тешко у жижу јавности укључити било коју људску врлина, попут доброте, љубави, поштења или искрености. Наши ученици склони су опонашању својих идола који су најчешће стекли пажњу медија и велику видљивост на друштвеним мрежама; а које прати овај узраст; стављајући у фокус својих активности ‒ мане попут непоштовања друштвених норми и рушења свих могућих кодекса понашања. Пратећи овакве негативне узоре, наши ученици се лагано навикавају на једно другачије друштвено окружење, прихватајући друштво нелогичности као нову нормаланост у којој се помоћу истицања мана добијају друштвени статус и значајан медијски простор. Намера овог модула јесте жеља и покушај да вратимо врлине у моду и да помогнемо деци да их препознају, надограђују, негују и на прави начин вреднују. Није важно да ли се ваши ученици у мањој или већој мери поистовећују са негативним јунацима нашег доба, да ли повремено или стално гледају ријалити програме, да ли прате негативне узоре преко друштвених мрежа; важно је да ви као наставници, осећате потребу да ову тему, на креативан и деци пријемчив начин осветлите из свих углова, а задаци током овог модула у томе ће вам помоћи. Понекад ни ми наставници нисмо свесни са каквим се све проблемима сусрећу наши ђаци, колико су њихове врлине, које сви поседују у мањој или већој мери, угрожене негативним узорима и колико је важно створити подстицајну школску средину у којој могу преиспитати своје ставове и чути другачија мишљења. Чињеница јесте да фаворизовање мана у јавном простору подстиче децу да их имитирају, а онда се из тих, наочиглед безазлених имитација, изроде непријатне и тешке ситуације са којима се млада особа тешко носи. Управо враћање у фокус људских врлина снагом вршњачког и наставничког утицаја, паралелно развијајући кртички став према медијској поплави негативних утицаја и свега оног што живот младих људи може да одведе на потпуно непожељан животни колосек, била нам је инспирација при креирању овог 5.модула. Полазимо од чињенице, да ми наставници имамо моћ које најчешће и нисмо свесни, па ћемо кроз пројектне задатке покушати да је активирамо. Уколико се деси да кроз овај пројекат успемо да макар код малог дела наших ученика освестимо потребу за неговањем врлине више, сматраћемо пројекат успешним. Деца чекају да им помогнемо у препознавању, надоградњи и неговању свог КАЛЕИДОСКОПА ВРЛИНА. У овом пројекту ученици добијају прилику да упознају децу других земаља и да путем акције Балканска зборница размене мишљења са вршњацима, такође имају обавезу да се најмање у 2 задатка повежу са вршњацима и размене мишљења о врлинама путем Зум апликације или Гугл састанка.
Циљ пројекта је и остваривање четвртог циља од 17 развојних циљева УН-а: Квалитетно образовање односно његовог подциља 4.7 који гласи: “До краја 2030. обезбедити да сви ученици стекну знања и вештине потребне да се унапреди одрживи развој, између осталог и путем едукације за одрживи развој и одрживе стилове живота, људска права, родну равноправност, као и за промовисање културе мира и ненасиља, припадности глобалној заједници и поштовања културне разноликости и доприноса културе одрживом развоју.” У овом пројекту, током претходна четири модула, учествовало је више од 70 000 ученика из више од 1 500 школа, из 74 земље света.
У петом модулу учествују као и претходних година: одељење 2/2 из ОШ “Вук Караџић” Шабац и 8/4 издвојено одељење Мачвански Причиновић са својим наставницама Снежаном Поповић, учитељицом, педагошким саветником и Снежаним Шалаи Тибор, наставником музичке културе.
Извештај приредио: Снежана Шалаи Тибор, наст.муз.култ.